עריכה לשונית - אותיות היחס, מילות יחס ומילות קישור

עורך לשוני ישים לב לשימוש באותיות היחס ובמילות יחס.
להלן משפטים לא תקינים מבחינה לשונית, ובסוגריים החלופות התקניות.

הסטודנט כותב עם עט חדש. (הסטודנט כותב בעט חדש)
הילד אכל עם כף ועם מזלג. (הילד אכל בכף ובמזלג).
משה מנגן על הפסנתר. (משה מנגן בפסנתר).
יו"ר ההתאחדות לכדורגל הסתכל על משחק הכדורגל. (יו"ר ההתאחדות לכדורגל צפה במשחק הכדורגל)
יניב החליף אגס עם תפוח. (יניב החליף אגס בתפוח)
לטייל בצפון הארץ עדיף על שוטטות ברחובות העיר. (לטייל בצפון הארץ עדיף משוטטות בצפון העיר)
אהובה שמחה בעד המתנות שקיבלה. (אהובה שמחה על המתנות שקיבלה)
אימא הכינה פרוסת לחם עם חמאה. (אימא הכינה פרוסת לחם בחמאה)
התינוק שיחק בחוף הים עם דלי ועם כף. (התינוק שיחק בחוף הים בדלי ובכף)
מאמן הכדורגל שם את הדגש על טקטיקה. (מאמן הכדורגל שם את הדגש בטקטיקה)

מילות יחס ומילות חיבור

ראיתי את אבנר ויותם. (ראיתי את אבנר ואת יותם)
הוא איחר את האוטובוס. (הוא איחר לאוטובוס)
התלמיד שיקר את המורה. (התלמיד שיקר למורה)
המשפחה עלתה את ההר. (המשפחה עלתה על ההר)
הוא נמנה על הסטודנטים המצטיינים. (הוא נמנה עם הסטודנטים המצטיינים)

מילות קישור

באתי אלייך, מתי שאימי חזרה מהעבודה. (באתי אלייך, כאשר אימי חזרה מהעבודה)
אסע לצפון, מתי שיהיה חם. (אסע לצפון, כאשר יהיה חם)
איך שהגעתי לספרייה, התחלתי להכין את עבודת המחקר. (כאשר הגעתי לספרייה, התחלתי להכין את עבודת המחקר)
איך שבאתי לקחת את הילד מהגן, ביקשתי לשוחח עם הגננת. (כאשר באתי לקחת את הילד מהגן, ביקשתי לשוחח עם הגננת)

 
כל הזכויות שמורות לניר שגב – הדובדבן

Created by Tarrlink, Powered by Joomla!