כתיבה וניסוח בכיתה אל"ף

"יש לי ילד בכיתה אל"ף ופיתחתי שיטה איך ללמד את הילדים לקרוא ולכתוב", אומרת ירדנה מרצה מן האקדמיה. זו שיטה מיוחדת וייחודית, כי הרי ידוע לכול כי הילדים מתקשים מאוד להבין את הנקרא, מתקשים לקרוא את המילים, אינם יודעים לכתוב את המילים כמו שצריך ומאבדים הרבה מן הסיכוי להצליח בבית הספר".
וכך היא כותבת בספרה:
מדוע סטודנטים רבים מתקשים לנסח כראוי את הטקסט שהם כתבו? מדוע קוראים מן החוץ מתקשים להבין את מה שכותבים מרצים מן האקדמיה, שלולא עריכה לשונית סביר היה להניח שהטקסט שהם כתבו היה בלתי קריא לחלוטין. אז מהיכן נולדה הבעיה? מגיל אפס, ממש כך. כשתקראו את הספר, תבינו מדוע חשוב לפתח את הרך הנולד כבר מיומו הראשון – יש לכך משמעות חשובה ביותר. ובכל זאת, ראוי לפתח את הנושא ולומר בפה מלא – רק פיתוח יכולותיו של הרך הנולד יביא לידי כך שאת שנתו הראשונה בבית הספר הוא יצלח ללא כל בעיה. ולראייה, הילד שלי נבחר לתלמיד המצטיין של הכיתה. במחצית הראשונה של השנה היה קשה לו להסתגל למערכת הבית ספרית ולדרישות המורה, אך הוא השקיע והשתדל והתאמץ, גם בעזרתי, ולאט לאט הגיע לאן שהגיע ואף הוזמן אחר כבוד לחדרו של המנהל כדי לקבל תעודה מיוחדת. איזו תחושה מיוחדת זו.
ומכאן בוודאי תשאלו אם כל אחד יכול? והתשובה –כן. הנעלם הגדול הוא האם יהיה לכם מספיק זמן וסבלנות כדי להקדיש לילדיכם. אנו יודעים עד כמה חמור המצב כיום שבו זמן איכות ההורים עם הילדים שואף לאפס. לא פלא שאחר כך הם מתקשים לקרוא ולכתוב, ובגיל מבוגר יותר אף לנסח משפט באופן תקין וללא שגיאות לשון. 
אז לכול זה יש פתרון – פיתוח הלומד הצעיר. כך תחסכו סל רב ובעיות לימודיות רבות של הילד. בפוסטים הבאים שיתפרסמו באתר אכתוב גם על כך, וחומרים נוספים יתפרסמו בספר שיראה אור בשנה הקרובה.
תמיד תזכרו, לעולם לא מאוחר ללמוד כללים של עריכה לשונית, זה ישפר רבות את מצבכם.

עריכה לשונית

 
כל הזכויות שמורות לניר שגב – הדובדבן

Created by Tarrlink, Powered by Joomla!